reklama

Kamaráti z ulice

Dlho som vnímala bezdomovcov ako divných,zvláštnych nebezpečných ľudí ktorým sa nedá pomôcť,aspoň z mojej strany nie.Potom ako som však spoznala komunitu sv.Egídia sa môj pohľad na nich celkom zmenil

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Komunita Sant' Egidio je laické katolícke spoločenstvo, ktoré sa zrodilo v roku 1968 v Ríme , ako pokus skupiny študentov postaviť na prvé miesto vo svojom živote Evanjelium v prednostnom vzťahu s chudobnými.V súčasnosti je Komunita rozšírená vo viac ako 70 krajinách sveta, v ktorých sa ľudia stretávajú pri spoločných modlitbách a pri službe chudobným, chorým či starým ľuďom, väzňom alebo imigrantom. Na Slovensku pôsobí Komunita od septembra 2008. Stretávame sa pravidelne pri spoločnej modlitbe a pri službe chudobným, najmä ľuďom bez domova.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja som túto Komunitu spoznala vďaka tomu že začali sa chodiť starať o bezdomovcov v našej farnosti Povýšenia sv. Kríža. Vždy o piatej v utorok sa skupinka mladých u nás v kostole stretne urobí chlebíky, kávu a čaj pre bezdomovcov,potom ide na hodinku za nimi na Nobelovo námestie im tieto drobnosti a kúsok zo seba darujú. Približne o siedmej sa ešte pomodlia u nás v kostole za nich a idú si niekde sadnúť a porozprávať sa, zdielať pocity,zážitky. Ja som najprv chodila sa iba s nimi modliť. Bála som sa ísť za bezdomovcami. Nevedela som čo mám od nich čakať.

Pol roka som chodila teda iba s Komunitou sv. Egídia na modlitby a potom som sa rozhodla ísť s nimi aj na ulicu za bezdomovcami.Bolo to úžasné.Zistila som že nie len ja dávam im ale aj oni dávajú mne.Toľkú vďačnosť od nich za to že som prišla sa s nimi len porozprávať som nečakala.Zistila som že najviac čo potrebujú nie je ani tak to jedlo alebo domov ,ako pocit že niekomu na nich záleží.Potrebujú priateľstvo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najviac ma dojalo keď mi jeden bezdomovec z vďačnosti daroval krabičku s obrázkami o Číne alebo keksíky. Nevedela som pochopiť že niekto kto nemá skoro nič,daruje niečo mne čo má omnoho viac.

Po týchto skúsenostiach s radosťou chodím keď sa mi dá v utorok s Komunitou za bezdomovcami.Vždy sa ma pýtajú ako sa mám a povzbudzujú ma.Už ich nevolám bezdomovci ale kamaráti z ulice.

 

Anna Gettlerová

Anna Gettlerová

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentka ktorá doštudovala,ale stále sa učím životom, tak študentkou stále som. Rada sa zamýšľam nad vecami, a hľadám odpoveď na otázky Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu