reklama

Sila slova

Vďaka nepeknej, až ponižujúcej kritike na tomto blogu ma konečne kopla múza a viem, o čom chcem písať. O posudzovaní alebo skôr, ako môžu zraniť slová.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Pri poslednom článku som bola obdarovaná dosť škaredou kritikou a výsmechom o tom, aké mám gramatické chyby v článku a neviem čo. Vôbec však nechcem povedať, že som proti kritike. Naopak, ja som bola rada, že mi to niekto napísal. Viem, v čom sa mám zlepšiť, že sa nemám ponáhľať a písať článok rýchlo, rýchlo, ale si ho najprv skontrolovať. Takže som za túto pripomienku vďačná, ale to, akým spôsobom bola napísaná a ako ma tí ľudia odpísali, sa ma nesmierne dotklo. Ale aspoň som sa vďaka tomu konečne odvážila sem napísať niečo o kritike a o tom, ako dokáže slovo zraniť. Nejde len o mňa. Keď som si čítala niektoré komentáre o mojom článku, skoro sa mi žalúdok trikrát obrátil. Nielen tu na blogu. Aj na Facebooku atď.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nechcem, ako som už povedala, kritiku zrušiť alebo týmto článkom presadiť to, aby ľudia kritizovali. To NIE. Ide o formu kritizovania. Veľa ľudí, aspoň si to myslím, vie, čo je to asertivita a asertívna komunikácia. No málokto to využíva. Však povedať svoj názor, pripomienku, kritiku bez toho, aby si niekoho urazil, je v tejto dobe umenie. A to je smutné. Je smutné, ako sa ľudia navzájom urážajú, zosmiešňujú, škaredo kritizujú a vôbec im neprekáža, že toho druhého tá veta, ktorú zo seba vypustili, môže veľmi zraniť. Pred dvoma dňami som sa presvedčila, že nielen veta, ale aj slovo dokáže ublížiť. Prišla som na to, keď som mamine zo srandy povedala slovo, ktoré ju veľmi zranilo. Bolo mi to ľúto. Môj zámer nebol uraziť ju. Mala to byť sranda. Ale vypálilo to zle. Preto je dôležité naučiť sa vypúšťať z úst to potrebné a ostatné zadržať. Nikdy nevieme, čo daná veta, slovo môže spôsobiť. Možno, hlavne cez internet, zraníme psychicky labilného človeka, ktorý sa potom zabije, lebo sme mu napísali, že je nepotrebný pre tento svet, a pritom to bola iba škaredá sranda.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je to výzva aj pre mňa, vyslovene si dávať pozor na ústa.

Anna Gettlerová

Anna Gettlerová

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentka ktorá doštudovala,ale stále sa učím životom, tak študentkou stále som. Rada sa zamýšľam nad vecami, a hľadám odpoveď na otázky Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu